“Benim olmaktan çıktın!”

Siyasetin gündeminin bir ayağı “Ak Parti kendini nasıl toparlayacak?” sorusu etrafında dönüyor.

31 Mart’ta 2024’te, yani aşağı yukarı Cumhurbaşkanlığı yetkisini millete yeniden onaylattığı 28 Mayıs 2023 seçimlerinden 10 ay sonra girilen seçimde çok net bir yenilgi alınmış, bizzat Erdoğan, balkon konuşmasında “İrtifa kaybettiğimiz açık” demişti. O zamandan bugüne de “Partiyi toparlama” mesajları devam ediyor. Her şey henüz mesajlar safhasında. Belli ki Ak Parti dünyasında herkesin gözü “Reis’in nasıl bir operasyon yapacağı”na odaklaşıyor. Kime ne dokunacak?

31 Mart’tan bu yana 50 gün kadar geçti. Metropoll’ün yaptığı araştırmanın sonuçları paylaşıldı kamuoyu ile… 31 Mart’ın flaş sonucu CHP’nin birinci parti çıkmasıydı. CHP Ak Parti’den 2 puan öndeydi. Son kamuoyu yoklaması ise farkın yine CHP lehine 5 puana çıktığını ortaya koyuyor. (CHP:35.9, Ak Parti 31.1) 2023 seçimlerine göre Ak Parti 35.32’de 31,1’e gerilemiş, CHP 25.41’den, 35.9’a yükselmiş…
CHP 31 Martan bu yana “Birinci parti” olmanın moral iklimini yaşıyor, Ak Parti’de de hem moral aşınma hem arayış içiçe devam ediyor.

Ak Parti cenahında belli ki her şeyin anahtarı “Reis”te… Anlaşıldığı kadarıyla her çevreden Reis’in önüne “Ak Parti fotoğrafları” sunuluyor. “Yara şurada, yara burada…” seslerinin arı uğultusu gibi Reis’in etrafında yoğunlaştığı tahmin edilebilir. Erdoğan’ın işinin kolay olmadığı da açık.

Mesela önüne “Artık anlatacak bir hikayemiz yok” gibi bir rapor geldiğinde kime “Hikâye yoksa hikâye yazın” gibi bir talimat verebilir ki? 2019 yerel seçimleri öncesinde “metal yorgunluğu” gerekçesiyle anlı – şanlı birçok belediye başkanı görevden alınmamış mıydı?

22 yıllık Ak Parti iktidarı, MHP ile ortaklaşılmış 6 yıllık Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi bunlarda da “metal yorgunluğu” yaşanıyor olabilir mi?

Bütün hikâyeler yorulmuş olabilir mi? Hem de “metal”den öte, “mental yorgunluk” gibi bir şey…

Daha ötesini bile söyleyenler var: “Hikayemiz yok” tespiti “iman yorgunluğu” olarak da okunabilir mi?

Mehmet Metiner, Ak Parti dünyasında ne kadar dinleniyor, okunuyor bilmiyorum. Siyaset zemininde herkesin herkes için diyeceği bir şeyler vardır. “Reis” ile taa belediye başkanlığı döneminden başlayan uzun bir yolculuğu var. “Biatsa biat” diyenlerdendir. Değişimin gerekli olduğuna ve değişimi Reis’in yapacağına inanıyor. Farklı yazılar yazdı bu konu üzerinde. En son yazısı 24 Mayıs tarihli Yeni Şafak’ta çıktı. Uzun bir yazı. Biraz “Parti nabzı” niteliğinde kaleme alınmış.

Mesela “Her alanda değişim olsun isteniyor” diyor. “Temsil, iletişim, medya alanları da dahil olmak üzere topyekun bir yeniden inşa isteniyor. Adeta yeni bir Ak Parti olsun isteniyor.”

Sonra alan belirlemesi yapıyor: 1-Partide 2-Külliye’de 3-Kabinede…

Demek hallaç pamuğu gibi atılacak bütün yapı…

Kim yapacak bunu, güvenilir hangi yapı gerçekleştirecek? Diyelim “Külliye’de bir operasyon gerekiyor.

Konuşuluyor: Danışmanlar, sayıları, “Cumhurbaşkanı adına roller içinde” parmak sallayıcı bir konum edinmeleri, kurullar, kurulların bakanlarla ve Meclis grubu ile ilişkisi…. Dosya o kadar kabarık ki… Bütün bunlar son 6 yıl içinde gerçekleşti ve hepsi de bizzat “Erdoğan’ın iradesi, talimatı ile” gerçekleşti. Bunlar “Cumhurbaşkanı’nın etrafı” ise, o “Etraf” bir iradenin ürünü… Nasıl olacak?

Metiner’in uzun yazısından “Çünkü milletin verdiği asıl mesaj şuydu” ifadesinden sonra gelen çok daha keskin kanaatleri yansıtan şu cümleleri de aldım:

“Benim olmaktan çıktın! Benim belirlediğim rotadan çıktın.!

Metiner Ak Parti yönetimine mesajı “milletten” getiriyor. Ak Parti demenin Tayyip Erdoğan demek olduğunu bilmez mi Metiner?

“Benim olmaktan çıktın! Benim belirlediğim rotadan çıktın! Benim değerlerimi taşımayanları benim başıma taç etmeye kalkıştın!”

Ne ağır hükümler bunlar.

Sonra “millet” diyormuş ki Metiner’e göre “Senden vaz geçmek istemiyorum. Çünkü umudum sensin! Kendini değiştir gel, tekrar seni baş tacı edeyim. Yoksa bu son uyarmadır”

Doğru, bir dönem Ak Parti, iki seçmenden birinin oy verdiği bir bileşimin ifadesiydi. Oraya yüzde 35’lerden gelebilmişti. Son kamuoyu yoklamalarında “kararsızlar” dağıtılmadığı takdirde oy oranı yüzde 20’de kalıyor… Dip neresi bilmiyorum. Oraya doğru mu gidiliyor bilmiyorum. Temsil ettiği var sayılan değerleri de aşağıya doğru çekiyor mu bilmiyorum. “Benim olmaktan çıktın” diyen kimdir, bakmak lazım. “Belirlenen rota nedir?” bakmak lazım.

Ne dersiniz, Ak Parti konuşulurken Mehmet Uçum’a ne kadar danışılıyor olabilir? Şebnem Bursalı’ya vs’ye…

YORUMLAR (253)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
253 Yorum
  • Emekli / 27 Mayıs 2024 11:20

    Evet, Mehmet Metiner çok güvenilir bir insan değildir. Kırk yıldan fazladır tanıyorum. Ama o cümlesini sevdim, "benim olmaktan çıktın." Gerçekten bu ülkede yıllarını bir dava uğrunda harcamış herkes bu cümleyi kuruyor. Artık ak parti bizim olmaktan çıkmış bir siyasi harekettir. Eskiden yaptığı hizmetler için teşekkür edip yeni bir yol tutmak zorundayız. Hiç bu kadar emekli düşmanı bir iktidar görmedim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 11:06

    Memleketi ve milleti ortadan kaldırmak için bu kadar kötülük yapan iktidar ortaklarına Yüzde bir bile fazla.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 03:21

    Bitti, bitiyor denildi ama; her seferinde 22 yıldır iktidarda kalmayı yine de başardı... Sırrı şundan sanırım: Bir önceki seçimde kendisini destekleyen bir milyon kişi ile yollarını ayırdı diyelim... hemen muhalif olan bir milyon kişi boşluğu doldurdu, dolduruyor...Temsil ettiği değerlerde de; diyelim bir önceki seçimin bir milyon insanı kızdı...farklı yöne gitti yerine bir milyon yeni kişi bu değerlere yöneliyorsa...

    Yanıtla (0) (1)
  • okur / 27 Mayıs 2024 03:20

    sırrı şudur: derin devlet arkasındadır...en başından beri olduğu gibi...malum "komuta merkezi"... rte girdiği kabın şeklini alan, her türlü pazarlığa gelen bir tiptir. yeter ki koltuk onda kalsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 26 Mayıs 2024 23:46

    Sebep Filistin Filstin"li çocuklar yetmez,mi

    Yanıtla (0) (0)
  • Murat / 26 Mayıs 2024 23:24

    Akil Ahmet bey AKP’ye üzüleceğine milletin haline üzül!

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 26 Mayıs 2024 22:59

    Benim olmaktan çıktın..fakst senin olmak icin sırada ki aday UCAK DOLUSU adamı beleşe tatile götürüyor..Adı gazteci imiş bunların..

    Yanıtla (1) (0)
  • Muharrir / 26 Mayıs 2024 13:10

    Özel uçağım yok ki yurt dışına gidip ilaç getireyim.Eczanelerde ilaç bulunmuyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 20:43

    Ilac, ekmek, su tedarik edilemezse...
    Kimse kimseyi oyalamasın

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur M'ye / 26 Mayıs 2024 21:22

    Gömleğin kolları sıvalı,verin mazbatamızı diyosun yani sen:))

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 22:46

    Ekrem arada bir ceketi çıkarıyor. Bir punduna getirip e hadi hall et diyelim...

    Yanıtla (0) (1)
  • Sadi / 26 Mayıs 2024 21:37

    Herşeyin bir sonu vardır. Masallar hikayeler hep mutlu sonla bitmez bazen. Ejderhayı canavarı öldürmeye giden o ejderhayı öldürünce kendi ejderha Canavar olurmuş. Aynen öyle olmuştur dünün magdurlari ve mazlumları günün magrurları ve zalimleri olmuştur..

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmed 61 / 26 Mayıs 2024 14:23

    dyp gitti ama yerine chp gelmedi anap gitti ama yerine chp gelmedi,akp gidici ama yerine chp gelmiyecek.Bu sosyolojik bir olgu.Bu işi anlamak için ciltler dolusu kitap okumaya gerek yok, Şerif Mardin olmaya'da gerek yok,biraz İrfan sahibi olan anlar.

    Yanıtla (7) (18)
  • Ahmed 61 / 26 Mayıs 2024 16:05

    Doğru "akp gidici"Peki,yerini kim doldurur?

    Yanıtla (0) (0)
  • 0kur / 26 Mayıs 2024 21:45

    Tabiki chp

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali İncirci / 26 Mayıs 2024 17:13

    A61, RTE sen dahil bütün "dindarları" köküne kadar istismar ediyor hala anlayamadın!. Hasan Sabbah kimdi? hatta "Deccal" kimdi?, peşlerinden ayrılamıyorsun, o gür sesiyle "Ya Allaaah Bismillah" dediğinde içinin yağları eriyiveriyor! Öbür tarafta her türlü yalanı söylüyor, halkını fakirliğe mahkum ediyor(kendisine manda yoğurdu, medine hurması, kestane balı düşüyor), her türlü zulmü yapıyor, "siyaset yalan dolan alavere dalavere" diyorsun ama ona dokunduramıyorsun!. Vah sana, tuh sana!.

    Yanıtla (10) (6)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 18:35

    Bir çuval inciri berbad ettin bu yorumla İncirci,daha düzeyli ,daha seviyeli yorumlar bekliyoruz senden.Muhalefet ucuz söylemleri,basit eleştirileri terk etmeli,eleştirecekse fikir bazında eleştirmeli.Manda yoğurdu vs yemişmiş de ,ne yani muhalefet tuz,ekmek mi yiyor?Ayıp yahu!

    Yanıtla (3) (7)
  • Ali İncirci / 26 Mayıs 2024 19:29

    İncirler sapasağlam yerinde merak etme:)). Hitap ettiğim adam belli, gayet seviyeli bir dil kullandım, o tiplerin anlayabileceği bir dil! Onlarım derdi fikir filan deği çünkü!

    Yanıtla (3) (1)
  • Zade / 26 Mayıs 2024 19:38

    Chp de Atatürk istismarcılığı yapıyor ama gözünüz nedense görmüyor,

    Yanıtla (1) (2)
  • Okurrr / 26 Mayıs 2024 21:28

    İflah,ıslah olmam ,panzehirim ,ilacım ,aşım yok diyosun yani:))

    Yanıtla (1) (0)
  • Seyfi / 26 Mayıs 2024 20:41

    Hayal ettiğimiz düzen bu değildi, muhatabın haksızlıkkarın dan kazandıklarını adaletle dağıtmak yerine kendi cebimize indirmeyi hak zannettik. Ne yazık ki, bu coğrafyada önderler, grubun ortak mal varlığının da sahibi oluyor. Deniz baykalın tv hikayesi. Deniz feneri, kanal 7. Ortak elde edilir sonra şefin olur. Bu gün de devlet kimin diye bakınıyoruz....

    Yanıtla (2) (0)
  • İhtiyar(3) / 26 Mayıs 2024 19:00

    Kanatimce, Milli görüşçü-Muhafazar mahallenin en önemli sorunu günümüz dünyasının iç ve dış temel dinamiklerini yakalayamasıdır.Hala Gazali ve 16. yy. Osmanlı İmp. temel hukuk metinlerinden "Mülteka'l El Ebhur" çerçevesinden çıkılamamaktadır. Ulus devletler çağında, ümmetçiliği bir kültür ve bilinç olmaktan çıkarıp reel siyasi plana indirgemenin yanlışlığını kabul etmeleri gerekir.

    Yanıtla (5) (4)
  • karar okuru / 26 Mayıs 2024 20:30

    Bravo harika tespit

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 20:39

    Ulus devletler çağı emil durkheim devrinde idi. Üstünden kaç devir geçti

    Yanıtla (1) (0)
  • Misafir (Emekli) / 26 Mayıs 2024 09:22

    Arkasında borç listesi bırakarak intihar eden emekli Hasan amca,alman emeklisi türkiye'de tatil yaparken aynı otelde bulaşık yıkamak zorunda kalan türk
    emeklisi için,onurlu yaşam hakça bölüşüm için tüm emeklileri ve yarının emeklisi olacak tüm emekçi vatandaşları
    bugün saat 14.00'te Ankara tandoğan mücadelemize destek olmaya çağırıyoruz.
    (Teşekkür ederim Sn.Editorüm )

    Yanıtla (24) (1)
  • Misafir (Emekli) / 26 Mayıs 2024 14:45

    Tandoğandayım şu anda elimde "Emekliler için zordur geçim, Özgür Özel acele seçim" pankartıyla.

    Yanıtla (12) (3)
  • Emekli'ye / 26 Mayıs 2024 15:50

    Şemsiye de alaydın diğer eline,yağmur ,dolu yağar,belli olmaz:))

    Yanıtla (4) (2)
  • Emekli'ye / 26 Mayıs 2024 18:04

    Kardeş ne dedim de olumsuz butonuna bastın?Zaten ekonomi vurmuş,bir de dolu ,yağmur vurmasın dedik,seni düşündük.Yürüyemiyorum dizlerimden ama ben de emekliyim laf aramızda:))

    Yanıtla (3) (1)
  • Okurrr / 26 Mayıs 2024 18:51

    Emekliler için zordur geçim,2028'e kadar yoktur seçim!Bu döviz daha güzel oldu emekli kardeş!

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 26 Mayıs 2024 20:17

    2028'e kalmaz bu iş...

    Yanıtla (0) (1)
  • Okurrr / 26 Mayıs 2024 21:23

    Niye kalmazmış 2028'e ,fal mı açtın ,ne bildin ?Minik kuşlar mı söyledi yoksa?

    Yanıtla (1) (1)
  • mhp li / 26 Mayıs 2024 21:43

    Bahçeliye bağlı,milletini,ülkesini,seviyorsa erken seçim talebinde bulunabilir.Sevmiyorsa bir dahaki seçimlerde işi zor.

    Yanıtla (0) (0)
  • ilk / 26 Mayıs 2024 21:52

    Kalmadı diyelim ne olur?

    Yanıtla (0) (0)
  • Misafir (Emekli) / 26 Mayıs 2024 20:20

    Ülkeme bağlı, kanunlara saygılı bir birey olarak Filistine destek mitingide dahil, çevreye,insana devlet malına zarar vermeyen hak aranan mitinglere fırsat buldukça destek amaçlı, katılmışlığım olmuştur.Yorum yazan arkadaşlara.
    Beğenmeme tuşuna dokunmadım,
    "2028 " e kadar seçim olmaz yazan arkadaş.benim dememle birşey yapılsaydı şayet,tüm halkın,huzur,barış refah içinde yaşamasını istemek olurdu..mesele vatansa gerisi teferruattır. Saygılarımla..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 19:11

    Çanak patladı. Bugün Ankara’da emekli mitingi yapıldı. Gulyabani ni al!.. diyerek başladı ka.. kal.. kalkışması emeklimin.. bunları da gezi eylemcileri gibi içeri atarlarmı acaba?? Ben gitmedim şahsen. Niye mi? 4 bin 6 bin babasından dul yetim adı altında sylık alıyor ve kesilmesin diye evlenmeyen!!! emekli sınıfı oluşmuş.

    Bunlar gelirinden olmamak için yalnız yaşamayı tercih ediyorlar:(((

    Yalnış yaşayıp evlenmemek hak mı hak. Kimse karışamaz. Lakin, aylığı kesilmesin diye oy veriyorsa?

    Yanıtla (1) (0)
  • Havacı cıvacı / 26 Mayıs 2024 20:16

    Emeklilik,sosyal yardımlar ve özürlü benzeri yapılan ödemelerin ayrı ayrı kategoride değerlendirilip hepsinin meşhur “bir torba”ya konulmasından vazgeçilmesi gerekir.
    Asgari ücreti herşeyde baz alarak (aylıklarda cezalarda zamda zumda) bir rakam etrafında dolanmaktan kimseye hayır gelmez. Yeniden değerleme oranı asgari ücret sosyal yardımlar daha açık ve annatarak topluma uyarlanmalıdır. Yoksa böyle olmayan havanda su değil hava döver dururuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 26 Mayıs 2024 14:22

    Erdoğan uluslararası mahkemesinin aldığı kararla soy kırım yapmaktan
    Netenyahu ile beraber yarğılanacak.

    Yanıtla (5) (2)
  • tuzcu / 26 Mayıs 2024 19:44

    Sebeb?

    Yanıtla (0) (0)
  • İhtiyar(1) / 26 Mayıs 2024 18:24

    Adalet Partisi'nden 1970 yılında ayrılan 41 kişi, Demirel'in sonradan itiraf ettiği gibi en büyük hatası olmuştur.Partinin çekirdeğini teşkil eden ve ruhunu da temsil edenlerin ayrılması sonucu ,bir daha Demirel tek başına iktidar olamamıştır. AKP de maalesef , AKP misyonunu temsil etmeyenlerin eline geçmiştir.Parti bugün sadece Reis sayesinde ayakta durmaktadır.

    Yanıtla (3) (1)
  • tuzcu / 26 Mayıs 2024 19:42

    Yanlış sayılmaz, haklılık payınız var.

    Yanıtla (1) (0)
  • İhtiyar(4) / 26 Mayıs 2024 19:18

    Milli görüşün efsanesi rahmetli Erbakan vaktiyle dış siyasette bu çizgiyi reel planda uygulamak isterken, İran, Suudi Arabistan, Ürdün ve Libya gibi ülkelerde ciddi başarısızlıklara ve sorunlara yol açmıştı.Araplar kendi aralarında bile anlaşamazken, Türk karşıtlığında her zaman birleşirler.
    Türk milletinin temel çimentosu; Türkçe ve Anadolu irfanı'dır. Devlet olarak da, adalet ve hukuk devleti anlayışını sahiplenmesi ve realist bir dış siyaseti yeğlemesi esastır,

    Yanıtla (3) (1)
  • İhtiyar(2) / 26 Mayıs 2024 18:44

    AKP döneminin en büyük ve telafi edilemez etkisi, milli görüşcü-muhafazakar kitlenin kof ve önyargılı kadrolarının 50 yıllık İdealist- ütopik vizyonlarının da sınırını belirlemiş olmasıdır. İdealizm, reel ahlaki değerlerle donatılmadığı takdirde kitlelerde muazzam bir ters kırılma meydana getirir.Maalesef gençlik yıllarımızda gönül verdiğimiz ideallerin gerçeğe dönüşmesini galiba bizim torunlarımızda göremeyecek gibi gözüküyor. Yine de Cenabı Hak'tan ümit kesilmez diyelim.

    Yanıtla (1) (2)
  • Bilal / 26 Mayıs 2024 18:00

    İnsan kalitesi çok düşük sosyal güveni çok kötü bir toplum iyi bir yönetim sergileyemiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tek / 26 Mayıs 2024 00:13

    Musul Kerkük hayalleri kuruluyor deyip Irak'ın toprak bütünlüğünde gozumuz olursa İsrail de...deyip İsrail'i aklamaya çalışanlara...her milletin geçmişten kalan hesapları vardır .haklı haksız ..vardır..ataturk lozandan onbeş sene sonra hasta yataginda neden Hatay için mücadele etti ve ölümünden sonra hatayı aldık .Atatürk Musul Kerkük için neden mucadele etti ve fakat Hatay gibi basarili olamadı .cehaleti yalanla taclandiran uydurmaci aptalların ahmakca yorumlarini Hatay için yapmalari grkyr.

    Yanıtla (7) (12)
  • Yasef / 26 Mayıs 2024 01:12

    Ermeni lider ne dedi .karşı düşünürken Erivan elimizden gidecek ..güçleri yok iddialarindan şimdilik vaz geçtiler .çin tayvani kuşattı tatbikat diye..gücü olan konjonktür de izin verince alır..Hatay'ın alındığı gibi .ruhu kalbi İsrail'den ABD den yana olan zircahiller onlari destekleyeyim derken insanliktan ciktiklarini farketmiyorlar.abd nin ne işi var vietnamda Irak'ta afganisda..bunu sorgulamayan ahlaksız cahiller Musul kerkuku ileri sürüyor onları savunmak için .hatayı verin de der bu.

    Yanıtla (8) (3)
  • Tek / 26 Mayıs 2024 17:46

    Önüme gelene değil .anlama kavrama yeteneğini de ekle..yazıyı okuyan anlıyor..

    Yanıtla (1) (2)
  • Ali İncirci / 26 Mayıs 2024 17:19

    Sayın yazar her zamanki gibi "Reisinden" umutlu, aslında kendi söylemek istediklerini Metinerin dilinden aktarıyor! Her zamanki gibi ikircikli, net eleştiremiyor, herhalde evaldü iyal korkusu!. O'da RTE'nin bomboş birisi olduğunu anlayamayanlardan!. Bizde bir söz vardır: Boş tenekenin sesi çok çıkar diye...İşte öyle gür sesli, her gün habire konuşan bomboş bir adam!.

    Yanıtla (5) (2)
  • BirOkur / 26 Mayıs 2024 16:12

    Bir parti lideri sorunu sadece kedi örgütlerine yıkmamalı. O örgütsel yapının mimarı de kendisidir. TV lerde yaptığı konuşmaları ve söylediklerine bir baksın. Sanki her şeyin doğrusunu kendisi yapmış gibi konuşuyor. Ama ekonomi konusundaki yediği haltları, ona buna dağıttığı ulufeleri görmezden geliyor. Sanki devleti kendi malıymış görürcesine.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ugur mumcu derki; / 26 Mayıs 2024 00:57

    Hangi iktidar din sömürüsüne dayanmış, mutlaka yıkılmıştır.CHP iktidarı, ‘49 yılında din derslerini kabul Yıkıldı, kurtaramadı,bu ödün1957’de Said-i Nursi nin cüppesini bayrak yaptı.Ne oldu? Yıkıldı.
    Süleyman Demirel 1960’ların ortasında
    Nurcuların, tarikatların, Süleymancıların sakallarını okşadı.Ne oldu? Yıkıldı.
    Hac seferleri düzenleyen ANAP ne oldu,
    yüzde 20’ye indi.Her kim ki din sömürüsünü kullanır, bir süre yararlı olur belki,ama sonunda mutlaka s
    seçim sandığında yenilgiye uğrar
    U

    Yanıtla (26) (13)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 03:42

    Ya bu sol cenah olayları hep böyle mi okuyor? Arada bir Kasım gulek gibi az çok akıllı adam ithal edip biraz teraziyi toparlar gibi oluyorlar, ama yine de... bunlar müzmin muhalif. Başka işe yaramayacaklar anlaşılan

    Yanıtla (6) (19)
  • Değirmenci / 26 Mayıs 2024 08:18

    Din ve Atatürk istismarcılığı yapan iflah olmaz.

    Yanıtla (24) (2)
  • Gerçek / 26 Mayıs 2024 11:28

    Evet. Dikiş tutmaz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Zade / 26 Mayıs 2024 12:55

    Akp ile chp bunlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sazcı / 26 Mayıs 2024 16:05

    Sadece akp ile chp mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 26 Mayıs 2024 13:37

    Koca adamlar hac,ümre seferleri düzenliyorlar!(laiklik elden gidecek)Yahu bu nasıl bir kafadır?Bu ülkede
    bir siz mi varsınız?Bu %25 lik kesim, dindarları istismar etmeden nasıl iktidar olacakmış?(bence bu anlayışla asla olamazlar)Yakında özgür bey cumaya,İsmail Ağa'ya giymeye başlarsa ne diyeceksiniz? İmamoğlu "Yasin" okumaya başlarsa ne diyeceksiniz?

    Yanıtla (4) (12)
  • Ahmed 61 / 26 Mayıs 2024 14:03

    Siyasete giren;Hacca,umreye gitmeyecek, oruç tutmayacak, cumaya cemaate gitmeyecek!Bunların hepsi dini siyasete alet etmektir!Zaten bu din ölülere indi(!)

    Yanıtla (5) (5)
  • Muammer / 26 Mayıs 2024 15:05

    Ahmed 61 kardeşimiz ironide tavan yaptı..:) Resmen benim tespitimi doğruladı. Yani din, tümüyle SİYASAL bir aparattır, kişisel değildir, Yüce yaratan ile ilgisi imgeseldir.

    Yanıtla (7) (3)
  • Muammer / 26 Mayıs 2024 15:36

    OTORİTE imgesi.

    Yanıtla (2) (1)
  • Baki... / 26 Mayıs 2024 16:04

    Muammer kardeş sen böyle ifadeler kullanmazdın. Türkçe yazayım, din şu veya bu şekilde ne bir parça, nede hayali resimdir, siz bunları biliyor olmalısınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muammer / 26 Mayıs 2024 17:04

    Tamamen tespittir.
    Kimsenin inancı ile ilgili değildir.Aparattan kasıt; araçsallaştırmadır..

    Yanıtla (1) (1)
  • Ali İncirci / 26 Mayıs 2024 17:21

    Reisin, adeta taptığın adam, %75'lik kesimin "dindarlarını"-dini duygularını istismar ederek 22 yıldır iktidarda, iyi uykular sana!.

    Yanıtla (2) (1)
  • İstanbullu bir okur / 26 Mayıs 2024 16:09

    Sn.Uğur mumcu konuşturucusu;istismar eden evet yıkılsın,yıkılmalıdır.Fakat özğürlükçü olan,şu veya bu fikir,düşünce bir başkasının fikir ve düşüncesini şiddetle bastırmaya kalkmadıgı sürece,hangi inanca mensup olursa olsun yaşamalıdır.Ateistlik dinini savunanda,Allah inançlıda,Agnostik,ki gittikçe arttıgı görülüyor,yaşamalı.Devlet vatandaşını,hangi taraftan gelirse gelsin,şiddetten koruyandır.Syglr.

    Yanıtla (1) (0)
  • eski mhp li / 26 Mayıs 2024 09:18

    Ülkücü Sinana sahip çıktılar
    Hemde solcu basında.
    Aklımıza gelmez di ya
    gördüm 68 ýaşımda

    Yanıtla (26) (2)
  • karar / 26 Mayıs 2024 10:29

    Zamanın ruhu... İnsanlara demekki... Birbirine zıt...pozisyonlar aldırabiliyor... Perinçek ve Bahçeli de AKP'nin arkasında dimdik durabiliyor...Zamanın ruhu (menfaatler/çıkarlar/dünya konjonktörünün zorlaması-iteklemesi/derin devletin zorlaması-iteklemesi vb. de diyebiliriz) sen nelere kadirsin....

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 10:41

    Ne bu solcular eski solcular, ne de bu ülkücüler eski ülkücüler...

    Yanıtla (9) (0)
  • 0606 ANK. / 26 Mayıs 2024 11:17

    Ahde vefa var ya,umutmuş gardaş
    O umut ki bizi uyutmuş gardaş
    Baltalar sapını unutmuş gardaş
    Ormana ağaca,dala kıydılar.
    ..Ozan Ariften.

    Yanıtla (11) (1)
  • İlbey / 26 Mayıs 2024 11:43

    MHP Turan mefkuresinden uzaklaşınca mafyatik, paramiliter güçlere teslim oldu. Ülkücülük ise kalbimizde, beynimizde capcanlı duruyor. Yeni bir ses, yeni bir nefesle silkinip kalkacağız

    Yanıtla (6) (3)
  • Dokuzuncu köy / 26 Mayıs 2024 11:51

    İnsan olmanın en baştaki değer ve yargılar siyasi görüşün dışında davranmaktır. Siz sağcılar bu değerleri bilmediğiniz için şaşırıyorsunuz böyle

    Yanıtla (5) (0)
  • Misafirem / 26 Mayıs 2024 12:34

    "Yoldaşlarını satıp Filistin’den kaçan..
    Deniz Gezmiş’in asılması için mecliste “Evet” oyu kullanan solcu İnsanlarıda gördük!!"
    Deniz Gezmiş'i kim ihbar etti. ''Köylü''
    Mahir Çayan'ı kim ihbar etti. ''Köylü''

    Yanıtla (6) (0)
  • ihtiyar baykuş / 26 Mayıs 2024 14:36

    acaba sahip mi çıktılar yoksa sahip çıkmak uygun mu düştü...? bilinemez.

    Yanıtla (1) (3)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 19:24

    Mecburen sahip çıktılar. Göz varken görmezden gelinecek gibi değil. Olay o kadar ağır ve iğrenç ki... hiç bir insan evladı bu olaya kayıtsız kalamaz. Özgür özel, ayse hanım geldikten sonra ilgilenmek zorunda kaldı. Olayı yunusatmaya da çalıştı kendince. Ama olay belli işte... bastirik tutmuyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Arıkan / 26 Mayıs 2024 16:09

    Chp takiyye yapıyor.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ekrem Hayri Peker / 26 Mayıs 2024 16:02

    Sayın Metiner'in bildiği ama kabul edemediği bütün bunların Reisin isteği ile olduğu. Kabul ettiğinde çok geç olacak.
    Sertliği ile bilinen Hazreti Ömer'e "Hata yaptığında kılıcımızla düzeltiriz" diyen sahabe çıkabilmişti. Reis, şu an şu kararın hatalı diyebilen bir insanı yanında bıraktı mı?

    Yanıtla (2) (1)
  • Milliyetçi Okur / 26 Mayıs 2024 12:47

    Herkes biliyorki, 31 Mart 2024 seçimlerinde yani AKP’nin 2 puan geride kaldığı seçimlerde seçimlere katılım oranı genel seçim oranının 7 puan gerisinde ve seçime katılmayanların tamamına yakını AKP seçmeni. AKP’nin geride kalmasının sebebi, deprem ve EYT kaynaklı bütçesel kaynaklı ekonomik sıkıntılardır. 2023 yılı GSMH 1,1 Trilyon USD ve rezerv miktarı 140 milyar USD olup, gelir dağılımında daha adil bir yapıya kavuşulunca siyasi tercihler yine eskiye dönecek Kimse hayal kurmasın…

    Yanıtla (0) (15)
  • Dokuzuncu köy / 26 Mayıs 2024 13:24

    Milliyetçi seçmen ne demek istiyorsun, biz müstahak olduğumuzla yönetilmeye razısın yani hep öyle kal hayrını gör göz ve kulak hwkimleri de var görün istersen

    Yanıtla (4) (0)
  • Satılmış / 26 Mayıs 2024 13:29

    Nerden biliyorsun AKP seçmeni olduklarını? Anket mi yaptın? Sen de kendini öyle avut! “CHP Kandil’e para gönderiyordu”diyen yalan makinelerine inanmaya devam et!

    Yanıtla (8) (0)
  • Ülkücü / 26 Mayıs 2024 15:13

    cumhur İttifakı Sinan Ateş olayını çözsün önce daha sonrasını düşünürüz bence!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 26 Mayıs 2024 15:59

    12:47 Geçmişte yapılan rızık hırsızlıkları unutulur mu diyorsunuz? Bu hırsızlık az buz değildir. Türk Milleti'nin nüfusunu ülkemizde bulunan diğer milletlere oranla azaltan bir hırsızlıktır. Türk milliyetçilerine, bu arada ülkücülere son cümlemi armağan ederim! Unutanlar zavallı karakterlerlerdir. Unutmayanlar ise değişimi ve düzelmeyi sağlayacaklardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • yorgun / 26 Mayıs 2024 15:52

    Sizin ve bazı seçmenleri hiç olmamış olabilir,normal ama bizimdi, ekseri vatandaşda bizim dedi mi, dedi, uzun yıllar iktidar yaptı mı, yaptı, ,buraya kadar sorun yok, lakin son yıllar özellikle 2019 sonrası erime başladı, şimdi gelinen nokta burası, Ahmet beyde bu konuyu ve bundan sonrasını ifade etmeye çalışmış, elbet katıldığım çok yönler var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARARLI KARAR. / 26 Mayıs 2024 15:18

    Promter siz konuşamayan, promterden konuşan lider görmek istemiyoruz artık..
    genc dinamik fişşek gibi olan lider görmek istiyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 26 Mayıs 2024 15:15

    Zavallı akp ne yapsa yaranamiyor. hep yanlış hep yanlis kendine güveni kalmadi.

    Yanıtla (0) (1)
  • Cenk Cemil / 26 Mayıs 2024 15:10

    AKP başlangıcından bu yana zaten bizim değildi ve olmadı ! Sadece, RTE'nin hapse girmekle elde ettği karizma ve Başörtüsü Sorununa getirdiği rahatlama ile milletten oy aldı. Yosa, bünyesi hiç bir zaman dos-doğru müslümanlıkla özdeşmedi ve esasen böyle bir iddiası da yoktu ! Elde ettiği 22 yıllık iktidar belli ki, güç zehirlenmesini de beraberinde getirdi ve şimdilerde bu zehir kendilerini yok ediyor ! Olay bu !

    Yanıtla (10) (1)
  • The end / 26 Mayıs 2024 14:49

    Ah dinim kuranim, senin için yola çıkanlar sen dur sen bize engelsin diyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tsli / 26 Mayıs 2024 14:43

    Yerlikaya ve akp mafyanın göbeğinde birde müslümanları hapse atmak operasyon yapmakla övünüyor.bir devlet in milletine kurduğu kumpasin sonuna geldik sayılır.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 26 Mayıs 2024 11:41

    Bu çağda, arkasında böyle bir profil oluşturan siyasetin buraya geleceği çok belli idi ama ne anlatılabildi ne de muhatapları anlayabildi. Ülke kurum, kuruluş ve ahlakı ile ustaca darmadağın edildi. Üstelik bu pek çok kusur ve yetersizliği düzeltebilir diye gaflete düşen sözde aydın desteği ile oldu. Dün bu ateşe odun atanlar bu gün sebeb oldukları vehametten şikayet ediyorlar. Artık gençlerin bu ülkeden hiç beklentileri yok. Gidiyorlar. Dün Sn. Kiras yazmıştı insan sermayesini.

    Yanıtla (8) (2)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 12:07

    Buraya geleceği belli miydi? bilemiyorum ama AKP öncesi Türkiye'deki muktedirlerin uygulamaları da milletin canına tak etmişti. Onlar gitsin de gerisini sonra düşünürüz diye halk öncelikle baştaki yanlış yapanların gitmesini sağladı... Tıpkı bugünkü gibi CHP her ne kadar halka güven vermese de hele bir AKP gitsin düşüncesi ile halk 31 Mart'ta oy verdi...

    Yanıtla (4) (7)
  • 06adem / 26 Mayıs 2024 12:49

    Çok doğru tespit

    Yanıtla (1) (2)
  • Pehlivan / 26 Mayıs 2024 13:31

    Dikkat ediniz, yerel başka genel seçim başka, bu farkı gördük, chp iktidar olamaz bu sistemde ve bu hali ile. Chp jakoben ve hizipler partisi,kendi içinde denge bozulmasın diye özen gösteriyorlar, bunun adına da demokrasi diyorlar, chp içinde din karşıtı ve Atatürk istismarcıları var, bu düşünce dekilerle chp yol alamaz gibi, yanlışı düşünüyorum.

    Yanıtla (1) (8)
  • ihtiyar baykuş / 26 Mayıs 2024 14:40

    hukukun yerine gelmesini kim engelliyorsa derin devlet odur. kim oldukları bellidir. rte'yi iktidara getiren, onun façasıyla hüküm süren ve o tökezledikçe kaldıranlar da onlardır.

    Yanıtla (3) (2)
  • The end / 26 Mayıs 2024 14:38

    Erdoğan bize güvenenler mahcup etmedik demiş. Hakiki müslümanlar hariç. Haram helar yolsuzluk rüşvet, hazineye dokunmayanlar hariç mi.

    Yanıtla (3) (1)
  • Berberoğlu / 26 Mayıs 2024 14:34

    Ak Parti başıyla sonuyla bitmiştir.
    Ve bitmesi gerekir. Mevta dirilir mi?
    Bir parti aralıksız 21+5 sene iktidar olursa, ve millet bu partiden yediği yumruk hoşuna gidiyorsa artı(+)lara devam etsin!

    Yanıtla (6) (0)
  • KARAR OKURU / 26 Mayıs 2024 13:49

    Bu iktidar hiçbir zaman milletin partisi olmamış, bizi öyleymiş gibi inandırdılar. Son 20 yılda her bir üyesi servet biriktirmişler onu gördük Turgut Altınokla.Millet ise ekmek kıyma kuyruğunda. Onurlarıyla İSTİFA etmeyi öğrensinler artık.

    Yanıtla (5) (1)
  • ihtiyar baykuş / 26 Mayıs 2024 14:34

    onurları olsa idi her şey daha baştan farklı olurdu zaten.

    Yanıtla (3) (2)
  • MDS / 26 Mayıs 2024 14:25

    Mehmet Metiner'e kaale almaya bile değmez; yazdığı gazete dahil.

    Yanıtla (3) (1)
  • MDS / 26 Mayıs 2024 14:21

    Ak Parti'nin hallaç pamuğu gibi atılmasının hiç bir yararı da faydası da yok. Zihniyet bozuk oldukça... En normali bu parti yönetenleriyle, adıyla sanıyla ülke gündeminden yok olmalı. TC'nin kurtuluş yolu budur.

    Yanıtla (8) (1)
  • Duman / 26 Mayıs 2024 14:11

    Atasözlerini çok okurum Bu günün durumu şuna benziyor ( AKP ) nin?
    Kılavuzu karga olanın burnu Çamurdan çıkmaz .
    diyor atalar,
    Görelim mevlam ne eyler ne eylerse güzel eyler

    Yanıtla (5) (0)
  • ihtiyar baykuş / 26 Mayıs 2024 14:11

    ironik olarak tayyipin en başarılı algılandığı zamanlar eşitler arasında birinci olduğu zamanlardır...akp'nin iç hastalığı bizzat malum kişidir.. uzaklarda aramasınlar...partide güçlendikçe güçlendiği ve tek adam olduğu oranda parti çürüm çürüm çürüdü. bu saatten sonra yapacakları en iyi şey kendi kendilerini fesh ederek memleketin önünü açmaktır. ama bunu ne idrak ederler ne yaparlar. çünkü mecbur edilmedikçe, tuttukları tatlı su başlarını bırakmazlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Alp Demir / 26 Mayıs 2024 14:10

    AKP parçalanıp dağılacak. Yerine yine koalisyonlar gelir. Koalisyonlar sorun yaratıyor demişlerdi, bu sistem koalisyonları mumla arattı. Orada hiç değilse birbirlerini denetleme ve dengeleme şansları oluyordu. Meclis çalışıyordu. Şimdi hiç bir kurum çalışmıyor. Küfür ettiği Tek Parti döneminin bin katını kendi yaptı. Sonuçta millet nefret ediyor. Oy verenler bile nefret ediyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Sahin / 26 Mayıs 2024 13:41

    Çalışma"dan üç beş yerden maaş alıyorlar.
    Çalış"ıncada rüşvet alıyorlar.

    Yanıtla (12) (1)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 13:50

    Kesinlikle.

    Yanıtla (3) (0)
  • Samancı / 26 Mayıs 2024 13:39

    Bilmiyorum ki bilinçli olarak mı akp eritiliyor, akp yok mu olacak, olacaksa yerine bir taş koymalısınız, o boşluk mutlaka doldurulur,dedikodu o ki sağda geniş kapsamlı bir parti çalışması var deniliyor, henüz ortada görünen yok.

    Yanıtla (0) (2)
  • Muharrir / 26 Mayıs 2024 13:08

    Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste.

    Yanıtla (10) (0)
  • Demircioğlu / 26 Mayıs 2024 13:34

    Chp li belediyelerde çok iyi değil, sadece akp yi baz almayınız, oralarda da kimbilir ne dolaplar dönüyor.

    Yanıtla (1) (6)
  • O k u r / 26 Mayıs 2024 05:59

    “Ak Parti kendini nasıl toparlayacak?” mış !
    Bize neki? Millete neki?
    Milletin derdimi?
    10 bin lira maaş alan emeklinin,
    Herşeye her gün zammın yapıldığı ülkede, maaşına senede bir kez zam yapılacak olan asgari ücretlimi düşünecek?
    “Ak Parti kendini nasıl toparlayacak?” mış?
    Çok iyi bişey gibi her ekranda Biat lafı eden ile, Ucuz kıyma kuyruğunda bekleyen millete inat ! İstakoz pozu verenler düşünsün çareyi !
    Bize ne?

    Yanıtla (15) (0)
  • okurum / 26 Mayıs 2024 13:29

    o kadar haklısınız ki! bize ne! düzelmelerini istemek bile aptallıktır. onlar zaten heybeyi doldurdu, son 3 yılda da londra'da evlerini alıp oturacaklar sonra. ve işin kötüsü, memleketin huzuru için belki de bu mollaya bedel ödetmeyecekler, biliyor musunuz? sakince emekli edecekler ki sanki hiç olmamış gibi bu travmayı atlatsın millet. çocuklar düşünce deriz ya bir şey olmadı, iyisin, hadi yavrum diye moral veririz. aynen öyle yapacaklar. maalesef.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer / 26 Mayıs 2024 12:55

    Reis önce kendine dokunmalı..Sorunun parçası olanlar aynı sorunun çözümünde yer alamazlar.. NET.

    Yanıtla (11) (0)
  • Cemal şimsek / 26 Mayıs 2024 11:54

    Demin iyi partinin,yrp nin, saadetin, Tip,dp nin ,Gelecek ve DEVA partilerini yok sayıp bunların oy oranını CHP ye eklersen dediğin doğru.
    CHP birinci parti olmuş oluyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • Zade / 26 Mayıs 2024 12:53

    Chp birinci parti mi, daha neler, akp %24,chp 34 mü olmuş yani, alakası yok, tamam akp b. Seçimlerinde düşüktü ama sonuç bu olamaz.

    Yanıtla (0) (11)
  • karar okunur / 26 Mayıs 2024 12:53

    AKP kendi eseri o kadar çok şeyi değiştirmeli ki, onun adına değişim değil devrim denir. Bu da mümkün değil. Hala iflah olmaz “Biatsa biat” diyen, öz eleştiri nedir bilmez, bilse de uygulamaz, suçu hep başkasında arama hastalığına kapılmış bir kesim var. Bunlar çıkar gözetmez ama, ülke batsa narsist kişilikleri başka türlü düşünmeye şans tanımaz. Nazım degişiyle “Artık bir sihirsiz nefes gibisin. Bence artık sen de herkes gibisin“ diyebilen, mazlum halktır. Gerisi açılım süreci gibi göstermelik.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okurum / 26 Mayıs 2024 12:36

    Ahmet bey,ak gider bak gelir. Fani olan her şey gider.Asıl mesel,ne çok bu ölüme sevinen var. Hele sizler gibi hassasiyetli olanlar. Ömrümüz kifayet eder mi bilmem maziden ders almadığımızı okuyorum. Olan yine garibana olacaktır.

    Yanıtla (0) (1)
  • Objektif bakış / 26 Mayıs 2024 12:29

    Mehmet Metiner'in demek istediği AKParti'nin " fabrika ayarlarına " dönmesidir. Eğer 2002- 2010 dönemindeki AKPartiye geri dönerse toparlanma mümkündür. Ayrıca parlamenter sisteme geri dönüş de AKPartinin serbest hareket etmesi imkânını doğuracaktır. Şunu da belirteyim; vekil sayısı 450'ye düşürülmeli; fazla kadrolar ihtiyacı olan kurumlara dağıtılmalı ve zorunlu olmadıkça Meclise personel alınmamalı; alımlar sadece başkanın insiyatifiyle değil, puan esasına göre alınmalıdır.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 26 Mayıs 2024 12:24

    Ülkeyi tek adama verilen sınırsız yetki ve tek adamın sınırsız şatafat hırsı batırdı. Yani özet tek adam batırdı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali / 26 Mayıs 2024 12:08

    Aslında hiçbir zaman bizim olmadı. Biz öyle zannettik.

    Yanıtla (10) (1)
  • Bay Kamil / 26 Mayıs 2024 12:03

    "Halkın bir kısmını sürekli olarak, tüm halkı ise bazen kandırabilirsiniz, ama tüm insanları sürekli kandıramazsınız."
    Abraham Lincoln, Hukukçu, ABD nin 16. Başkanı

    Yanıtla (7) (1)
  • NİYAZ / 26 Mayıs 2024 09:01

    Allahım (CC) sana malumdur sırf senin rızanı tahsil için yıllarca bunlara destek verdim,hiçbir menfaat beklemedim. en önemli sebebim dindar görünüşü idi,ama gördüm ki en büyük zararı dindarlara verdi,camiler boşaldı dindar görünenlere şüpheyle bakılır oldu ,herkes "KÜP DOLDURMAYA" yöneldi ,memleketi çekir sürüsü geçmiş tarlaya çevirdi. Benim bu yapılanlara rızam,desteğim yoktur .son yapılanlardan beni mesul tutma yarabbi ! "Tevbe-i Nasuh" ile vazgeçtim yarabi, beni affet,duygularım,düşünceleri

    Yanıtla (29) (2)
  • Karar okur / 26 Mayıs 2024 09:23

    Allah da affetsin, millet de affetsin Hocam

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 12:38

    Herkesi bu hale birbiri getirdi. Herkes herkesi affetsin... Necip Fazıl (Reis Bey)

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 26 Mayıs 2024 09:55

    Niyazi bey chp ye bekleriz,hidayet'e erersin!

    Yanıtla (3) (0)
  • 06adem / 26 Mayıs 2024 12:51

    Chp ye elim varmaz, belki oy kullanmaya bilirim.

    Yanıtla (0) (3)
  • Satılmış / 26 Mayıs 2024 13:22

    Aman elin varmasın. Lazım değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • NİYAZ / 26 Mayıs 2024 21:02

    Niyazi değil,niyaz (dua ben rabbime dua ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dokuzuncu köy / 26 Mayıs 2024 11:42

    Zararın neresinden dönülürse iyidir denilse de bu ülkenin adım adım yok oluşuna siz ve sizin gibi düşünenlerin payı çok büyük çünkü çıkar ve menfaat peşinden koşmayan temiz duygulara sahip inançlı insanlar nasıl olur da adım adım gelen felaketi görmediler ya da gördüler de es geçtiler çünkü alnı secdeye değiyor diye artık geçmiş olsun su alan gemi batıyor ve hepimiz içindeyiz ama su aldığını gördüğü halde bişey olmaz diyenlerin günahı sonsuzdur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu köy / 26 Mayıs 2024 11:59

    Bu kadar basit mi YARRABİM afet demek oyun ile başka insanlara yapılalardan sen de suçlusun

    Yanıtla (3) (0)
  • Dokuzuncu köy / 26 Mayıs 2024 11:56

    Bu ülkede yaşayan kimi vatandaşlar bu günü öncede görüp feryat figan hdlindeyken büyük çoğunluk ise ülke hızla uçuruma doğru giderken bile benim düşüncem iktidarda olsun da ne olursa olsun diye umursamadı şimdi ne oldu.....!

    Yanıtla (4) (0)
  • Samil has / 26 Mayıs 2024 11:53

    Biz ölümlü ve de enflasyona yenilgili halkın anlamadıgımız bir kaç şeyden biri Ak Parti vatan millet Sakarya için ve de enflasyon ,işsizlik yoksulluk düşmanı bir parti iktidarda hayır bunların en büyük amacımikdidarada uzun bir süre kalıp demokrasi ve anayasayı ortadan kaldırıp sonsuza kadar ikdidara kalmak. Ve çok sevdikler PARA MAKAM ÜN. saltanatonı sonsuza kadar sürmek bunlara ne verirsen ver aman ne kadar olursa olsun ver dahası yokmu diye bekler ne gözü ne benliği ne ruhu doyar

    Yanıtla (3) (0)
  • Dertli Deli / 26 Mayıs 2024 11:47

    Birey olarak,aile olarak,içinde yaşadığımız köy,kasaba,mahalle ilçe ,il tüm pay ve paydaşlar için geçerli kural:: Yeniliklere yelken açan,yapması gerekli değişimi yapabilen hep ileri hep ileri

    Yanıtla (1) (0)
  • Ejder / 26 Mayıs 2024 11:46

    Kim ne derse dersin,akp Türk milletine bir cezadır.Ne din bıraktı nede dünya. Hepisini berbat etti. Çünki başımızdaki adamların ne dini, dinimize uygun ve nede dünyaları dünyamıza uygun.Bunlar ehlince malümdür.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 26 Mayıs 2024 11:40

    20 yıl daha kalamayacaklarını bildikleri için ülkenin geleceğini, Londra mahkemelerini Garantör yaparak, Yap İşlet Devretlerle çaldılar. Biz gelince vermeyiz diyen muhalefete öfkelenip söke söke alacaklarını kürsülerden bağırdılar. Tüm bunlar Mehmet Metiner döneminin alametleri. Bunlar umut veren değil gücü kullanarak umutları çalanlar. Ülkenin geleceğini beraber talan ettiler, beraber sattılar.

    Yanıtla (8) (0)
  • erdogan şener / 26 Mayıs 2024 11:28

    tek adamın etrafını dalkavuklar sarmış hatayı yanlışı ekmegimden olurum diye söyleyemiyorlar.kkm hesabı.Nas var nas mevzu suriye v.b ları.BU YANLIŞLARI ALKIŞLAYAN insandan ne olur.parayı bol keseden yandaşa aktaracagına GAP projesine binde birini harcasalar ülkede açlık sorunu olmaz.ne desek boş.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 11:25

    AKP, kendisiyle millet arasına örülen (hayat pahalılığı, emeklilere zam verememe, seçmenlerini istediği ballı işlere alamama, seçmenlerinin çoluk çocuğuna iş imkanları sağlayamama vb. ) duvarları kaldırırsa...Dindar(?) miletimiz hak, hukuk, adalet vb. gibi gereksiz (?) kavramları hiç dikkate almadan...AKP'ye yeniden oy vermeye devam edecek...31 Marttaki kısa ayrılığını bitirecektir hiç merak etmeyin Ahmet bey....

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 10:59

    Bu kadar güzel ben bir başlık olamazdı..Kalyonlarla,Cengizlerle,beşli lerle bir olan nasıl bizden biri olur ki.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 26 Mayıs 2024 10:53

    Adaleti eşitliği insan haklarını şeffaflığı öne çıkarmayan hiçbir oluşum( kendi fanatikleri hariç ) takdir göremez, ilerleyemez büyüyemez.

    Yanıtla (4) (1)
  • KARAR OKURU / 26 Mayıs 2024 10:51

    "Onlar dostlarından uzaklaştılar, düşmanlarına yaklaştılar. Bu süreç sonunda dostlarını kaybettiler ama düşmanlarını da kazanamadılar. Böylece yıkılmaları kaçınılmaz oldu." Bu sözleri söyleyen Eba Müslüm Horasani bugünlerde yaşasaydı ne derdi acaba? Bunu düşünmeleri lazım.

    Yanıtla (5) (0)
  • DALGACI / 26 Mayıs 2024 10:29

    Sn.Metiner (oldum olası);
    -MEDYUM, NİYET OKUYUCU kıvamında yazan çizen,
    -R.T.ERDOĞAN kıvamında zigzaklar çizen,
    -TATTOO yoluyla derisine ideolojisini giydirmiş.. bir "Mücahit".

    Ne demişler?!
    Ainesi iştir kişinin lafa bakılmaz...

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 10:29

    Ülke berbat oldu
    Gençler ne iş yapsın şimdi bu ülkede
    Ne olsun idealleri
    Çok kişiyi köle yaptılar kendi hırsızlarına
    Bunlar samiri gibi olsunlar

    Yanıtla (2) (0)
  • Karadavut / 26 Mayıs 2024 10:27

    Osmanlı da böyle yaptı. Ölmeden bırakmadı sultanlarının peşini. Nihayetinde devlet öldü. Vesselam.

    Yanıtla (8) (0)
  • Tsli / 26 Mayıs 2024 10:23

    Biz sağ ve müslümanaca dusunen ler icin ve ülkemiz için akp den kurtulmak zorundayız. Her yaptıklarıyla biraz daha batıyoruz.

    Yanıtla (4) (0)
  • K-Okur / 26 Mayıs 2024 10:09

    M. Metiner milletvekili iken yakınlarına torpille devlette kıyak makamlar ayarlamıştı. Bu yüzden eleştirilince de ''Allah yakınlarınıza yardım edin diye emrediyor'' demişti! Evet Allah böyle buyuruyor buyurmasına da, yardımı devlet sırtından yapın demiyor! Böyle adamlar şimdi Erdoğan'a doğru yolu gösteriyor. Fesübhanallah.

    Yanıtla (13) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 10:08

    Tayyib bey Ak partide liyakat ve kabiliyet , demokratik merkeziyet prensipleri ile yükselmek isteyen her kesin önünü tıkadı.sessiz,kendine sadık kör bir kadro yetiştirdi.ileride lider olabilecek kabiliyete kim varsa tasfiye edildi.davudoğlu,babacan beyler trenden atıldı.Tayyip beyden sonra AK parti Tufan..parti diye bir şey kalmaz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Takipci / 26 Mayıs 2024 10:07

    AkParti Din Istismari ile iktidar oldu, Sadaka-Avanta Sistemi ile yoluna devam etti, "Katma Deger" yaratacak bir tek yatirim yapmadi. Devir dondu deniz bitti, Tefeci Faizi ile bile BORC bulunamiyor. Son soz: Mama bitince ne olur? Bebek aglar...

    Yanıtla (6) (0)
  • Ahmed 61 / 26 Mayıs 2024 10:06

    Aşağıdan yukarıdan yolun sonu görünüyor

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 26 Mayıs 2024 10:05

    Liyakatsizlik sonunda hacı mollayı'da vurdu. Etrafındaki çapsızlara bakınca durum iyice anlaşılıyor. Büyük matematikçi Andre Weil'in bir sözü vardır .“Birinci sınıf insanlar, birinci sınıf insanları yanlarına alırlar, ikinci sınıf insanlar ise üçüncü sınıf insanları yanlarına alırlar.”Beşinci sınıf insanların yanlarındaki insanların sınıfını varın siz tahmin edin.

    Yanıtla (3) (0)
  • Emekli / 26 Mayıs 2024 10:02

    Ne irtifada kaybı,
    Güveni kaybetti, artık dinlemek istemiyorum. Akp ye oy verdiğim için
    Allah günahlarımızı af etsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • okur / 26 Mayıs 2024 09:58

    millet ile akp arasında doku uyuşmazlığı hiçbir zaman olmadı. millet ne istediyse akp yaptı; akp ne istediyse millet de kabul etti. karşılıklı kendi menfaatlerine ne geliyorsa yaptılar; tükene kadar yapacaklar. CHP de milletin sesine karşılık verirse ve karşılık vermeye başladı. İktidar olunca AKP den farkı kalmayacaktır. Ha AKP ha CHP hiç fark etmez. siyasetin kendisi problem zaten. Toplumdaki sınıflar siyaseti üretiyor. Sınıfsız bir toplum olsa zaten siyaset de olmaz.

    Yanıtla (1) (2)
  • Fena / 26 Mayıs 2024 09:28

    Yaşadığın Merkez ilçe chp ye geçti. Emlak vergimi ödemek için bir gideyim dedim. Pek belediyeye de uğramam ,internet ödemesi yaparım. Gitmez olaydım. Daha girişte camekan gibi ter çevirmişler. 4, 5 genc kız oturuyor. Sağlı sollu servisler var. Içerisi insan dolu. Ben şansım iş sahibi; yok memur dediler. Vezneye gittim. 15 metre kare yerde 8 veznedar. Herhalde bunlar secimden önce aralarında anlaşıp yarışı bir hafta yarışı bir hafta işe geliyordu. Sanırım yeni başkan herkesi servisinde göreceğim

    Yanıtla (1) (10)
  • Pehlivan / 26 Mayıs 2024 09:27

    A. Dilipak ak partiyi fetönün ruh ikizi akp liler eritiyor meydanında söylemişti, araştırmak lazım.

    Yanıtla (3) (0)
  • ilk / 26 Mayıs 2024 07:26

    Olanlar 22 yıllık iktidara yakışmıyor, teşkilatlar heyacansız ve yorgun,keza bakanlıklar Yıllar önce dile getirdik ama dinleyen kim, olmuyor, olmuyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sacid// / 26 Mayıs 2024 09:24

    Son kongreler de malesef kalitesizler doluştu, miilet vekilleri de uykuda idi, son m. Vekili seçimlerinde kalite düştü.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fena / 26 Mayıs 2024 09:22

    Ülkeye çok fena işler yaptılar. Tarihe şerefle geçeceklerdi. Tarihe gene geçecekler, bir farkla ; Hırsızlık, yolsuzluk, ısraf, adam kayırma , kibir, her şeyden önemlisi Adalet i yok ettiler. Oysa Adalet mülkün temeli değil midir? Korkarım , ülkeyi de parçalayıp gidecekler. Uyuşturucu kaçakçılığı ile anılan Genel Başkan Yardımcıları var. Uyuşturucu ,uyuşturucu , başka söze gerek var mı?

    Yanıtla (15) (0)
  • Sahin / 26 Mayıs 2024 09:15

    "Rüşvetin belgesi mi olur"

    Yanıtla (5) (0)
  • YAREN / 26 Mayıs 2024 09:15

    Kurulduğu yıldan buyana girdiği her seçimde AK Parti'ye oy veren sadık seçmen neden neden oy vermekten vaz geçti. Bazları sandığa gitmedi, bazıları da CHP'ye ve YRP'ne oy verdi. Kızgın, öfkeli seçmen tercihini Saadet, Gelecek ve Deva'dan yana neden yapmadı? Sonra CHP ne yaptıda tercih edilir oldu. Bunlar muhataplar tarafından ne kadar sorgulanıyor?

    Yanıtla (4) (0)
  • NİYAZ / 26 Mayıs 2024 09:12

    Duygularım,düşüncelerim sana malumdur,senin rızandan başka bu iktidardan bir şey beklemedim,herkes beni mütedeyyin,muttaki tanırdı bu niteliklerimin tanınmasını istemiyorum, etrefıma : Dindar görünenlere karşı daha dikkitli olun hemen güvenmeyin,hele sarıklı cübbeli şalvarlı gördüklerinizi (Dini kıyafet sanmayın) onlara karşı daha da dikkatli olun demek zorunda kalan benim. Gene aldanmışım Rabbim affeyle nolur,beni biliyorsun bu yapılanlara asla rızam yoktur,hiç olmadı zaten...

    Yanıtla (9) (1)
  • İbrahim / 26 Mayıs 2024 09:10

    52 yaşındayım. Refah ve sonra ak Parti'ye oy verdim. CHP ye oy vermek aklımın ucundan geçmezdi. Bu seçimde CHP ye verdim ve hizmet diyenlere "ne hizmeti kardeşim vatandaşa nasılsın desin yeter, elini insana uzattığını bilsin yeter" dedim. Bu cümle ne demek sizce. Ak parti ne olmuş Ayrıca oy vermediğim kişiyede Yahudi Hüseyin diyordum. Hesabını yapın Allah aşkına. İşte durum bu. Vatandaş bunlar için mühim değil. Vatandaşın hizmet alması da bunların kar kapısı. Batsın böyle hizmet.

    Yanıtla (14) (1)
  • Dindar / 26 Mayıs 2024 01:23

    Deniz bitti.

    Yanıtla (26) (3)
  • 07Cem / 26 Mayıs 2024 09:01

    deniz bitti rodos göründü!..gemiyi karaya oturtan nasreddin hoca savunmasıdır. "benim günahım yok, deniz bitti" biçiminde.!

    Yanıtla (8) (1)
  • Sahin / 26 Mayıs 2024 08:48

    Bunlar diyorki,
    Devletin malı deniz yemeyen domuz diyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 08:48

    Yine çok kasıyorsunuz. Reis, milletin tıynetini bilen kurt bir siyasetçidir. kime ne zaman, ne kadar kemik atacağını bilir. Reise güvenmemiz, panik yapmamamız lazım. Devleti, dini, mafyayı, sivil toplumu kanser gibi ele geçirmemiz tesadüf eserimi oldu zannediyorsunuz.
    Biraz iman.

    Yanıtla (4) (5)
  • HAYRETI MUCIP / 26 Mayıs 2024 08:45

    Insallah daha beter olsunlar ve bir an önce başımızdan gitsinler !
    Tabii bunun bir de hesabının olması lazım, öyle Bogaz'daki yalıdan bacaklarını serin sularda dinlendirip keyif çatmak yok !

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar Okuru / 26 Mayıs 2024 08:35

    Mehmet Metiner'inki yanlış teşhis ve yanlış çözümdür. Yazısını okudum. 25 kere millet kelimesini kullanmış. Sonra gelmiş MKYK ya toslamış. Çözümü milletin seçeceği MKYK dan bekliyor. O millet kim?: AKP nin üyeleri. Yani AKP yi bu duruma getirenler. İslam Dini'nin ve Türk Milleti'nin değerlerinden uzaklaşanlar. Laçkalaşmış, kokuşmuş zihniyet. Eğri büğrü kişisel özelliklere sahip olanlar değişim yapamazlar, 180 derece geriye dönemezler.

    Yanıtla (7) (0)
  • Vefam.. / 26 Mayıs 2024 08:30

    Adalet vicdan merhamet hak kukuk liyakat tectube bilgi..hic birisi kalmadi dedigimiz dedik ben herseyi bilirim mantigi.en kotusude yarim yamalak allah sevgisi kuran sevgisi olan insanlarin duygularida istismar edildi camiler bombos siyaset dinin icinide bosaltti inanin..Geri donus mumkun deyil bence.. Dininde mazlumunda haklininda hakkini savunacak insan kalmayinca Rabbim dur dedi bu gidise goreceksiniz onun vermedigini kimse veremez...

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuyucusu / 26 Mayıs 2024 01:01

    Ahlaki üstünlüğü kaybettiğinizde çöküş kaçınılmazdır. Sinan Ateş iddianamesi Hukukun ne kadar alaşağı edildiğinin somut örneği oldu. İşin içinde polis var, avukat var, dernek var, torbacı var ve belli ki siyasetçi de var. Azmettirenler dışarda ayakçılar içeride... Azmettirenlerin en azından birkaçını sağır sultan biliyor ama devlet uyuma numarası yapıyor. Hani ADALET...

    Yanıtla (37) (3)
  • Cemil / 26 Mayıs 2024 08:18

    Bu memlekette adalet sadece marabaya işler.. agalar bundan istisnadır.. kemer sıkma politikasında olduğu gibi…

    Yanıtla (12) (1)
  • 06anka / 26 Mayıs 2024 08:15

    Metropol anketi çok hatalı, chp % 27,akp 32,mhp 6,iyip 5,dem6, Yrp 4, kararsızlar çok arttı. Chp de yükseliş var fakat sınırlı.Dahada yükselebilmesi için zamana ihtiyacı var. Diğer bir husus anap vari yeni bir oluşumdan söz ediliyor olmasıda düşündürücü.

    Yanıtla (0) (4)
  • Ahmet zekeriya / 26 Mayıs 2024 02:04

    Kral çıplak demek oldulça zor. Çünkü AKP tek parti CHP zihniyetinin kodları ile yönetiyor. Perinçek onlar bize geldi diyor. Vesayetle yol alanların vasiyeti hazır. Tek parti dönemine rahmet okutuluyor. Yol arkadaşları muhafazakar yazar çizer. Diyanet, ilahiyat lar ve Katolik nurcular istihbarat oyuncağı tarikat yapıları. Toptan aynaya bakın. En iyi icraatlarının 75 yaşındaki yatalak hacı teyzeyi ramazanda içeri atıp poz vermek. Salalarla gaza gelip, salalarla gitmek.

    Yanıtla (35) (3)
  • Muammer / 26 Mayıs 2024 08:10

    Bu kadar iyi resmedilemezdi, helal!
    Tam da bu!

    Yanıtla (3) (0)
  • Saydemir / 26 Mayıs 2024 08:09

    M. Uçum, Ş. Buralı vs.iş bunlara kaldıysa sonun başlangıcı demektir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali / 26 Mayıs 2024 08:04

    Yazarın görmek istemedigi, siyasal islam ideolojisinin bittigidir. Hersey bir ideoloji uğruna harcandı. Son hamle milli eğitimi sıfırlamak, zaten çok kötüydü.

    Yanıtla (5) (0)
  • F.A / 26 Mayıs 2024 00:31

    İnançlı insanlar diyerek getirildiler. Hak, hukuk, haram, helal bilirler dendi. Ama ihale konununu değiştirmekten başları döndü. Servet transferi yapıp fakiri fukarayı soyup soğana çevirdiler. Tekrar bu milletin onlara inanacağını sanmam.

    Yanıtla (43) (4)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 07:24

    Soyacak birini mutlaka bulurlar. İstismar edilmek tarih boyunca kaderi olmuş milletimin.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 07:14

    Katılmıyorum 2019 seçimlerinden sonra iktidar gidiyorda CHP iktidara mı geliyor korkusu çok fazlaydı bu sefer hiç o kadar yok

    Yanıtla (1) (0)
  • Halim / 26 Mayıs 2024 07:13

    M. Uçum vs. ile bu işler yürümez, ilke olarak fabrika ayarları, insan profili olarak dürüst ve ehliyetli kişiler gerek.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hakikat / 26 Mayıs 2024 07:05

    Hikayenin sonunu getiren en önemli saiklerden birisi ve hatta en önemlisi PARA denilen metanın bitmesi. Çünkü değerler-meğerler bu toplum için hikaye, içi boş laflar…
    2023 seçimlerini EYT ile milyonları emekli ederek aldılar… SGK nın iflas…
    2024 seçimlerinde de emeklilere bir defa müjde verselerdi bu seçimi de kazanma ihtimali yüksek olabilirdi…
    Çünkü cehalet ve fakirliğe hapsedilen toplumların en önemli değeri cebine giren ve çıkandır…
    Değerler için turnusol kağıdı önümüzde duruyor GAZZE…

    Yanıtla (5) (1)
  • Sakin / 26 Mayıs 2024 07:02

    Metropol anketi!!! Chp! Akp!

    Yanıtla (1) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 26 Mayıs 2024 07:02

    Değişim beklentisi gereksiz bir iyimserlik...Metiner değişimden kendisine yeniden bir koltuk verilmesini anlıyor...Ama sorun daha derin ....Çözümü sonucu doğuranlar üretemez....

    Yanıtla (2) (0)
  • Vahap / 26 Mayıs 2024 06:37

    Dindar ve muhafazakarların AKP’nin göründüğü gibi olmadığını,saltanat,vurgun ve mal biriktirme peşinde olduklarını,kendilerini adam yerine koymadıklarını gördü.Bu nedenle bile olsa AKP’nin bir daha seçim kazanması mümkün değil.

    Yanıtla (8) (0)
  • ARİF BEY / 26 Mayıs 2024 06:34

    İKİ DAL var. Biri memur, işçi vs. Maaş alan ve dolayısı ile enflasyondan ezilen halk ve tepkisi.(halk geçer diye bir süre desteğini çekmeyebilir.) Fakat ikinci dal halkı anında kızdırıp tepki verdiriyor.Mesela halk için değilde karteller için yasalar, yasaklar hemen çıkıyor. Uberi yasaklayıp milleti taxicilere yem etmeleri. Sonra turizm amaçlı konut yasası çıkartıp, eşyalı evini, yazlığını turiste kiraya veren vatandaşa engel koydular. Otelciler lobisi). Millet bunun gibi şeyleri affetmiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muammer / 26 Mayıs 2024 06:32

    Neymiş!? Siyasetin bir ayağı “Ak Parti kendini nasıl toparlayacak?” sorusuna odaklanmışmış..! Hiç umurumda değil! Tahminim, bu ülkenin en az yüzde yetmişinin de umurunda değildir.. Kaybolup gitsinler ve hesaplarını da versinler.. Büyük suç işlemişler ve hâlen de bu cürümlerine devam ediyorlar..

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 06:26

    Metiner AK Parti’de Iskartaya çıktığı için, tüm Ak Parti değerlendirmesini kendi pozisyonundan okuyor. Zerre kadar samimiyetine inanmıyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • fikri hür / 26 Mayıs 2024 06:24

    İnsanlar için "metal yorgunluğu" ifadesini kullanması ilginç... Onlar onun robotlarıymış gibi...

    Yanıtla (3) (0)
  • a reader / 26 Mayıs 2024 05:53

    Millet, 1950'den bu yana muhafazakar-dindar tanimlamali yönetimlerin her versiyon'unu denedi gördü. Bu zihniyetteki tüm seçenekleri tüketti. Bundan sonra değil AKP, onun türevi, benzeri, hiç bir siyasi oluşuma sıcak bakmayacaktır.Yaşanacakti, yaşandı ve bitti.Tarihte yerini aldı.
    Artik, millet bu devletin kuruluş felsefesine daha bir sıkı sarılarak tarihteki yolculuğuna devam edecektir.Olan millet'e ve din'e oldu. zaman içinde tamiri mümkun mu ?Bilemem.
    Keşke bunlar yaşanmasa idi.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ümit Ersoy / 26 Mayıs 2024 05:51

    Ak parti ???? artık bir umut değil

    Yanıtla (4) (0)
  • K.okuru / 26 Mayıs 2024 05:51

    Bilge Kağan doğru söylüyor

    Yanıtla (1) (0)
  • OKUR / 26 Mayıs 2024 05:39

    AKP'nin serüveni: "Dava" diye geldiler. Başta iyi gittiler. Sonra bir şeyler değişti; "hikaye" yazıyoruz dediler. Yaşadık, sabrettik, çok eziyet çektik. Anlatılanlar hep "masal" çıktı. Artık bir "sanal" olup gitmelerini bekliyoruz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Hemhâl / 26 Mayıs 2024 05:20

    Akp ile ne mi geldi? Suriyeliler geldi, Araplar geldi, liyakatsızlık geldi, şatafat geldi. Sonradan görmelik geldi, Yoksulluk geldi, pahalılık geldi. Kibir geldi.

    Yanıtla (12) (0)
  • Hemhâl / 26 Mayıs 2024 05:16

    Belliki AKP gidiyor ama giderken ülkenin yeraltı yerüstü zenginlikleri de gitti. Madenleri gitti, limanları gitti, Turktelekomu, fabrikaları gitti. Öte yandan eğitim de gitti, dış itibarımız da gitti, doktorlarımız mühendislerimizi de gitti, velhasıl ülkenin geleceği, gençlerimizin umutları gitti.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar'lı Bir Okur / 26 Mayıs 2024 05:07

    Ak Parti'de ideoloji de kalmadı, uygulanacak program da yok. Olsa bile adam yok.

    Sadece Şebnem Bursalı gibiler kaldı.2028 Ak Parti için felaket yılı olacak.

    Yanıtla (7) (0)
  • Emiro / 26 Mayıs 2024 04:51

    Ne kendini değiştirebilir ne de gelebilir. Hikâye bitti artık. Fiyatlar bir tarafa özellikle emeklilere görülen reva ve dahi adaletten yoksun binlerce mağdurun çığlıkları,gözyaşları ve ahları yeter artık.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru - ... / 26 Mayıs 2024 04:27

    erdoğan ve ak partinin artık bu ülkede bir şeyi toparlama veya düzeltme gibi bir niyeti ve misyonu yok. var olan sorunlarla da çözümlerle de en ufak bir ilgisi ve bilgisi de yok. artık ekonomi dahil tüm sorunların kendisinden değil de, ne demekse, darbe anayasasından kaynaklandığını ispatlama, buna halkı ikna etme peşinde. halbuki 7 sene önce, verin şu kardeşinize yetkiyi, ondan sonra görün bakalım faizle dövizle şunla bunla nasıl mücadele ediliyormuş, diyen ve tüm yetkiyi alan da kendisiydi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 26 Mayıs 2024 04:01

    Zulm ile abad olanın akibeti berbad olur. Akp'ye olan da kısaca budur.Adaletten ayrılan her yönetim yıkılmaya mahkumdur. Reis yeniden adalete dönebilir mi? Sanmam. Bu mümkün değil zira zulmettiklerinin hepsiyle hesaplaşması ve bedelini ödemesi gerekir ki adalet gerçekleşsin. Adaleti ancak zulme bulaşmamış yeni ve adil bir hükümdar/lider/başkan sağlayabilir. Bu da elbet yakındır.Şimdilerde bunun sancılarını çekiyor bu ülke.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kürsü / 26 Mayıs 2024 01:56

    Biatsa biat diyen birinin"benim olmaktan çıktın"deme lüksüne sahip değil. İyiye giden hiçbir şey yoktur. Halk da bunu görüyor. CHP ne yaptı da yükseliyor. Halk o kadar çaresiz ki.

    Yanıtla (22) (3)
  • karar okuru - ... / 26 Mayıs 2024 03:58

    kürsüye: biatsa biat diyen bir adamın (beyinsiz müridin) biat ettiği adama (şeyhine) akıl vermeye hakkı yoktur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Efes / 26 Mayıs 2024 03:50

    Yüz yıldır başarılı olan şikayet edilmeyen tek hükümet yok..hepsinde aynı şeyler .akp çok uzun süre iktidarda ve tepki büyük .deprem beka sorunumuz .kurbanlık gibi bekliyoruz.egitim bilim hukuk insan hakları çok geri .zihinlerimiz aynı.kitap okumayan ama herşeyi bilen bir toplum cehaletin karanlığında.trafik başta kurallara uymuyor kimse.her türlü ilişki bitmiş.esra Erol çok yaygın .millet olamadık .düşmana ihtiyacımız yok.herkes karsitina düşman..bunlar bizim özelliklerimiz.siyaset de aynamiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 26 Mayıs 2024 03:49

    Ben emekliyim. ERdogan'a bir daha asla oy vermem.

    Yanıtla (2) (0)
  • H OKUR / 26 Mayıs 2024 03:37

    “Kıymetini bilemedi sevginin, gurur adlı bir zalime kul oldu…”

    Yanıtla (1) (0)
  • ERGENEKONCU TÜRK HK / 26 Mayıs 2024 03:17

    Akp artık musalla taşında,hele chp belediyeleri yolsuzluğa karışmadan başarılı olurlarsa tarihe karışması olasıdır.Ekonomien önemli faktör halkın %80'i 2002'nin ekonomik seviyesinin çok altında. Bu tabloyu Mehmet Şimşek İMF'nin çalışana, emekliye zam verme talimatıyla düzeltmesi mümküngözükmüyor.Çözüm22yılda edindikleri sevetten bütçeye iyadeyoluyla ve de vergi yükünün zengine yüklenmesiyle ülke refaha kavuşur ki, o da mümkün değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okuyucu / 26 Mayıs 2024 03:10

    rol olarak akp bitti.bundan sonra bu halka bu millete söyleyeceği bir şey bir söz kalmadı yani neidüğü belli oldu.22 senedir içyüzü dışyüzü meydana çıktı.siyaseten anlaşıldı inanç yönünden de anlaşıldı.eğer hala bu millet anlamamışsa ahmed nesininin sözlerini hatırlayalım. başka ne diyebilirim. hak eden bir millet olarak diyebilirim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yorumcu / 26 Mayıs 2024 02:56

    Erdoğan, şark kurnazlığında level atladı. Dikkat ederseniz son konuşmalarında sanki normal bir vatandaş gibi olumsuzluklardan bahsediyor. Her şeyin üstünde bir kişilik yani…(!)

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 26 Mayıs 2024 02:43

    Din ile aldattılar. Ezanla aldattılar. Bayrakla aldattılar. Beka ile aldattılar. Dava ile aldattılar. Bütün malzeme tükendi. Açlık safları da uyandırdı. Anladılar ki : Dava mava yok, hepsi sahte yalan. 20 yılda ettiler ülkeyi talan.
    İnsanların hem maddiyatlarını, hem de maneviyatlarını çaldılar. Bu veballe gidişleri ibretlik olacak.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 26 Mayıs 2024 01:40

    M. Metiner 3 dönem Ak partiden vekil seçtirilmiş. yemek yediği çanağı pisletmeyen bir adam. yıkama yağlama işini iyi yapıyor. haklı değil ama hakkı var. çoğu insan bunu yapar.

    Yanıtla (10) (5)
  • Dindar / 26 Mayıs 2024 01:25

    Bir hükümete iki dönemden fazla teslim edilmemeli memleket hocam. Sonra istesek de değiştiremiyoruz çünkü.

    Yanıtla (38) (3)
  • Bilge Kağan / 26 Mayıs 2024 01:25

    Halkın önüne yeni bir proje sunmak lazım siyaset iddia işidir ve proje ve fikir üretme sanatıdır yüzde sıfır nokta bilmem kaç oy alıp hala aynı yapıyla bu dönemi geçiren Saadet Gelecek Deva gibi siyasi partileri şapkalarını önlerine alıp düşünmeye davet ediyorum
    Kimse millete kırk kayıt mı kırk satır mı diyemez!

    Yanıtla (11) (1)
  • Okur / 26 Mayıs 2024 01:22

    Adalet 0. Ekonomi 0. Eğitim 0. Güven sıfır. Hukuk sıfır. Refah sıfır. Şatafat gırla. Durmadan millet birbirine düşürülüyor. Tivit atmak suç. Bir avuç oligarşinin gözü doymuyor. Ülke mafya dolmuş. Baştakilerin umurunda değil halk. Ahlâk yok. Dürüstlük çoktan öldü. Mertlik özenle tüketildi. Kürt yok. İhale çok. Yalçın Akdoğan muhafazakâr demokrat mı demişti? Çok komik adamdı.

    Yanıtla (35) (3)
  • Bilge Kağan / 26 Mayıs 2024 01:21

    Asıl olan şu!
    Çalışmak istemeyen bu sisteme alışmış milyonları çalışmaya nasıl motive edecekler?
    Liyakat olmayan yerde millet niye dirsek çürütsün?
    Ben suyu havalimanında 85 TL ye satarken fahiş fiyat olmuyorda zincir market aynı suya 13 TL derse fırsatçı nasıl ilan ediliyor?
    THY bayramda fiyatları uçururken manipülasyon yapmıyor da soğan satıcısı stok yapıncamı suçlu oluyor?
    Bu hikaye bitmiştir.
    Zatende temeli yoktur.
    Bunu inşa eden de bizatihi kendisi temel suçludur.

    Yanıtla (43) (3)
  • melek / 26 Mayıs 2024 01:10

    Hikaye bitti ne yapılsa nafile

    Yanıtla (35) (3)
  • Karar Okuru Alperen / 26 Mayıs 2024 01:01

    Maalesef AKP,milletin kendisine olan inanç ve güvenini kötüye kullanmıştır.
    Şayet idealler önemli olsaydı, kayırma, yolsuzluk,yandaş destekçiliği, milletin cebini perişan eden Köprü,yollar ve havalimanları olmasaydı, kalkınma sonuçları millete yansıtılsa, milletin cebi dolsa idi, Avrupa Birliği konusunda, serbest dolaşım sorunu çözülse idi şimdi bambaşka bir ülke olurduk
    Artık çoook geç.Akpnin ruhuna FATİHA.

    Yanıtla (24) (2)
  • İstanbullu bir okur / 26 Mayıs 2024 00:48

    Sn.Üstad;ben Sn.Metiner yazısını okumadım,lakin yazının özü oldugu anlaşılanı,siz özetlemişsiniz.Ben derim ki,Sn.Metiner kelleyi giyotine uzatmış,bakalım hayırlısı.Lakin Akp.bilinen olmaktan çıkalı çok oldu,Akp.kadroları,bence bile isteye dagıttı gibi geliyor.Toparlaması zor,bu işler ekip,kadro işleridir.Etik kural hazırlıgı zamanında,bu kafayla "İl,İlçe başkanı bulamazsınız"halen kulaklarda çınlıyor.İşin garip tarafı millette yorulmuş artık,güven yıkılmış,bu işler inanç,güven işleri.Syglr.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar Okuru / 26 Mayıs 2024 00:46

    Kurtlar suruye saldirmadan once gozetleyip zayif durumda olani secerler. Reis'de simdi Ak Partilileri gozetleyip zayiflari tesbit ediyor. Zamani gelince saldiriya gececektir. M.Metiner'i ciddiye almayin, Ak Partide bir karsiligi yok. Zamansiz oten horoz gibi.

    Yanıtla (15) (2)
  • Hasan Erzincan / 26 Mayıs 2024 00:29

    AKP, Erdoğan’ın çiftliği, hoş rahatsız olan da yok. Erdoğan’a yalvar yakar iş yaptırmaya çabalayan yekün. Şimşek yurt dışında para arıyor. Erdoğan, seferberlik yetkisini alma gayretinde. Bir sermayedar bu durumda Türkiye’ye niye gelsin. Savaş hali var sanki. NATO üyesi Türkiye seferberliği niye düşünür. Dışarıdan pişirilip Erdoğan’ın önüne bir menü mü kondu? Erdoğan yönetiminin meclise taşıdığı işler ciddi soru işaretleri taşıyor.

    Yanıtla (18) (2)
  • Ali Rıza / 26 Mayıs 2024 00:22

    Her insan hata yapabilir, hiç kimse hatadan münezzeh değildir, hatanın büyüğü küçüğü vardır, misal; yayanın kırmızı ışığında karşıya geçersen araba çarparsa ya sakat kalırsın ya ölürsün,bu bir hatadır. Akepe’yi bir kişiyi devletin başında karar merciinde yirmi iki yıl tutmak bir hatadır, bu hatayı ülkenin bekasını geleceğini tehlikeye atarak ödüyoruz, ülke bilerek ve isteyerek bir hedef doğrultusunda yabancılar tarafından işgal ediliyor, biz seyrediyoruz, ne olacak diye bekliyoruz.

    Yanıtla (31) (3)
  • OkurM / 26 Mayıs 2024 00:18

    İbn Haldun asabe ve umran teorisi burada da geçerli gibi. İlk başta asabe ile başlıyor. Dava adamları, msp refah'de olayı bir yere kadar getirdi. Akp'de artık devşirmeler paralı askerler donemi başladı. Asabe olayı, olayın farkına hala varamayanlarin Hüsnü kuruntusu. Hareket çoktan profesyonel düzleme geçti. Devri bile geldi de geçti. "Eski hal muhal.." romantik milli görüş yıllarını özleyen balgat müzesine gidip hasret giderir. Profesyonel lejyonlar gerekli adımları atar...

    Yanıtla (13) (3)